هجرت

بشارت بادَت آغازِ
چهارشنبه بيست و هشتم بهمن ماه هزارو سيصدو هشتادو هشت هجري خورشیدی
برابر با شهریور سپنت آرمئی تی زرتشتی
ودوم ربیع الاول هزار و چهارصدو سي و يك هجري قمری
و هفدهم فوریه دو هزارو ده میلادی
و هفدهم شباط 6760 آشوری
و سوم آدار 5770 عبری
...
و اهّم ِ رويدادهاي تاريخي
در چنین روزی بتاریخ 1293 خورشیدی حمید وفادار نوازنده تار متولد شد
در سال 1281 خورشیدی صادق هدایت نویسنده پیشرو در ادبیات معاصر ایران متولد شد
در سال 1310 خورشیدی تلگرافخانه ایران از موسسه انگلیسی تلگراف هندوستان استقلال یافت
در سال 1352 خورشیدی خسرو گلسرخی شاعر معاصر اعدام گردید
در سال 1357 خورشيدي شوروي، ليبي، فلسطين، سوريه، عراق، پاکستان، کره جنوبي، فرانسه، هند، آلمان غربي، يمن جنوبي، ژاپن، لهستان، ترکيه، سودان،دبرزيل، کره‌شمالي، اردن، قبرس، در اين روز حکومت اسلامي ايران را به رسميت شناختند
....
.
.
.
.
هستي ، بيست و هشتم بهمن ماه 1388
-----------------------------------------------------------------

5 comments:

yashar said...

بله منم اصلا منظورم این نبود که نبودیم من گفتم کمی نژاد پرستیم ... ما تنها فرهنگ و ملت بزرگ نبودیم... تازه اون بحث جدا که الان به همون عللی که شما گفتید دیگه ... هیچ

موسیو گلابی said...

ممنونم، باعث افتخارمه که در پیوندهاتون باشم :)

Unknown said...

۱۸فوریه ساعت ۵:۳۰ عصر ساله ۲۰۱۰،،، فکر من بد جوری قاطی‌ کرده،، نمیدونم که چه قراره سرمون بید، یا چی‌ سر خودمون آوردیم،،،

بگذریم، دکتر بهم گفت که مثبت اندیشی‌ رو تمرین کنم که افسردگیم برطرف بشه ،،،.برا همین می‌خوام برم بگردم ببینم چه چیز خیلی مثبتی تو این چنین روزی اتفاق افتاد......

Ehsan said...

سلام دوست عزيز و گرامي،
بروز هستم تشريف بي آوريد.

Anonymous said...

:سایه
دیگه ... هم نمی زارم