فقر فرهنگ

!عزیز ِمن , دوست ِ من ,هموطنم , چشمانت را باز کن, خوب ببین
!فقر بیداد می کند
فقر اما شکم های گرسنه و پاهای برهنه نیست؛
فقر چشمان ِ زلال ِ دخترک ِ گلفروش نیست ؛
فقر پسرکِ دوازده ساله ای نیست که از پنج سالگی سر خیابان کفش های پدران ما را واکس می زده است
این بار فقر از پشت ِ شمش های طلا سرک می کشد؛
!این بار فقر در تارو پود ِ فرهنگ و تمدن ِ ما پنهان شده است
!در کشور من فقر از پشت چاه های نفت سربرآورده است
...چا های نفتی که اعراب سر کشیده اند و ما به نظاره نشسته ایم
باری؛
فقر گرد و غبار نشسته بر کتاب های خانه ماست ؛
فقر کتیبه های چند هزار ساله ی تخت جمشید است که روی آن یادگاری نوشته اند؛
فقر وقت های طلائی خانواده های من و توست که به پای فارسی 1 تلف می شود؛
!فقر چرخ های بُرنده بازیافت است که روزنامه های برگشتی را خرد می کند
!فقر پوست ِ موزی است که از شیشه ماشینی به بیرون پرتاب می شود
!فقر ته سیگار ِ من و توست که توی پارک پرت می شود
فقر ماشین های چند صد میلیونی پدران ماست که توی خیابان ها به امید ِ یافتن ِ رابطه ای بیهوده می چرخد؛
آری, به راستی که
فقر "شب را بی غذا سر کردن" نیست؛ فقر " روز را بی اندیشه سر کردن" است
...
.
.
.
هستی,بیست و هشتم تیرماه89
--------------------------------------------------------------------------------------

4 comments:

f@teme said...

عجب اسمي ايول 13

پیامک said...

دروود دوست خوبم(بچه شهر) چطوری؟
خیل یباهال بود نوشته ات
به نکته ای اشاره کردی که همه میدونیم اما به روی خودمون نمی آریم و به نکته ای اشاره کردی که سالهاست یادمون رفته و با اجازه ات من هم چندتایی بگم
فقر اینه که خانوم دکتر شوهر دار دنبال بچه لاته میره و آقا مهندس با منشیش میپره
فقر اینه که بعد از سلام دومین جمله اینه:بریم بکنیم؟؟؟
فقر اینه که مرد همسایه ما به زنش میگه بیا واسه ات ماشین و مبایل و ... میخرم برو هر جا دوست داری هر کاری دوست داری اما بذار من برا خودم ولو باشم!!!
فقر اینه که مرد 40 ساله توی یه محله 25 تا دختر 10 -12 ساله رو بی عفت میکنه
فقر خیلیه دوست خوبم و تو به بهترینهاش اشاره کردی

ناشناس said...

خیلی خیلی زیبا بودوآفرین

ناشناس said...

خیلی خیلی زیبا بودوآفرین