زن را بايد پرستاري كرد با عشق

گاو در كلاس هنر
هواي خوب
مثل ِ زن ِ خوب است
هميشه نيست
زماني هم كه هست
ديرپا نيست
.مرد اماپايدار تر است
.اگر بد باشد
مي تواند مدت ها بد بماند
و اگر خوب باشد
به اين زودي بد نمي شود
زن اما عوض مي شود
بابچه
سن
رژيم
سكس
حرف
ماه
بود و نبود ِ آفتاب
وقت ِ خوش
.زن را بايد پرستاري كرد با عشق
حال آن كه مرد مي تواند نيرومند تر شود
اگر به او نفرت بورزند
.
.
.
.
به بهانه بزرگداشت هشتم مارس روز جهاني " زنان " ؛ شعر از چارلز بوكفسكي
هستي، شانزدهم اسفند 1388
------------------------------------------------------------------------------------------------------------

9 comments:

شهره . م said...

سلام هستی جان
روز جهانی زن بر تو و همه زنان کشورم مبارک و خجسته ، باشد روزی که به خاطر زن بودنمان ، روزی خاص ما نشود ، باشد سالیانی که همه انسان باشیم جدا از زن و مرد......اما تا آن روز باید با خواندن اخباری مثل این دندان بر دندان بساییم :
...
ببین : طالبان هنوز می تازند
http://tabnak.ir/fa/pages/?cid=88972
کدام را باور کنیم ، دم خروس یا ؟
http://tabnak.ir/fa/pages/?cid=88906
نشده که موضوعی به زن برگردد و آخرش دلم نخواهد که با خاطره حجازی تکرار کنم: ا
نفرینتان نمی کنم که بمیرید
نفرینتان نمی کنم که برای ابد زنده بمانید
نفرینتان می کنم که
زن باشید و بفهمید

( از کتاب " اندوه زن بودن
پی نوشت : این اندوه ، نه از نگاه من که زنم ، از نگاه کسانی است که به زن نبودنشان (و نه انسان بودنشان ) مفتخرند

یانیشکا said...

زن
زورقی است
مرد را
در زیباترین رویاها
زن
به دو زیبایی
میخرد مرد را
با تمام وجود
یک زیبایی
در صورت
سن
سکس
نهفته
دیگری
در دل
اندیشه
و روح
نخستین
هر روز رو به کاستن
دیگری چون بخواهد
هر روز رو به فزون

سینیور زامبی said...

کلن این خصلت شیرازی هاست، حال و حوصله ی این که چیزهایشان نظم خاصی داشته باشد را ندارند!

یانیشکا said...

سلام

نگاهتون رو قدم رنجه می کنید سوی من ؟ [لبخند] آپم [گل]

ناشناس said...

سلام بسيار زيبا بود

آذر said...

هستي جان قبلا اكتيو تر بودي.كم كار شدي.

ناشناس said...

سلام
هستي خانم ، اميدوار هستم سال جديد سال خيلي خوبي براتون باشه .

ناشناس said...
This comment has been removed by a blog administrator.
آذي said...

زن را بايد پرستاري كرد با عشق
زن را بايد پرستاري كرد با عشق
زن را بايد پرستاري كرد با عشق
...